Kisah Si Gadis HIjab: My Hero Dunia Akhirat

Blogger

Wednesday 28 November 2012

My Hero Dunia Akhirat

Assalamualaikum,
lame dah rsenye x bkk, n godeh2 blog aku ni . thank pd yg sudi singgah . ^^ korg sehat ? aku sehat alhamdulillah ..ok,aclty  last night, time aku sorg2 kat rumah . (bkn cerite hantu ok . ^^) aku p lah gatal2 bkk almari lme kat rumah aku tu . konon tujuan  nk cri kasut, but suddently, aku jmpe brg peningggalan arwah ayah aku . korg ade ayah ?pernah kehilangan ayh korg time korg kecik ? klau penah,ye, same lah ngan aku .
terdiam aku bile jmpe barang2 arwah ayh aku , tetibe terimbau blik mse2 kecil aku ngan arwah ayah ..still fresh lg dlm ingatan aku , setiap mlm lepas arwah ayh balik kerja, arwah ayah akan soal kteorg adeq bradeq about pelajaran . arwah ayah sorg yg tegas. tegas tentang pelajaran anak2 nye . pling aku ingt, setiap mlm, arwah ayah akn tanye aku , bntuk2 mcm segi tiga, bulat, segi empat tepat, n mcm2 lg. tp sume tu aku kne jwb dlm bahase inggeris .time tu aku bru je berumur 7 thun .ye, darjah satu . if aku xdpt jwb, aku xboleh msuk tdo . hehe . ayh aku bukan nye kejam , tp dye nk anak2 dye berjaya ..sbb arwah ayah aku seorg polis. xslalu ade mse ngan anak2 dye yg sedang nk membesar tu .
kteorg adeq beradeq wajib hafal sifir . setiap malm, sebelom tdo,kne bace sifir depan arwah ayh aku . aku yg bru berumur 7 thun tu , still jgk kne hafal sifir . klau korg tanye skrg, aku hafal x sifir , memang dah ade yg lupe sket.haha .byk sebenar nye kenagan aku ngan arwah ayh aku .. nk cerite pon, cnfirm korg xlrat nk bace . ^^. 
korg tau, mse aku umur 7 thun tu lah , arwah ayah aku pergi tigggalkn aku untuk selame2 nye .. sedih , memang sedih , bile arwah aku di tempat kn kat hospital , kteorg adeq bradeq berpecah .. sume ikot mkcik n pkcik ..sbb mak aku xnk kteorg ngk time arwah ayh sakit. mak aku xnk ngk anak2 dye sedih . tp dlm umor cmtu , aku pham ..aku pham sgt yg ayah ngan tenat ..aku ingt lg surat yg arwah ayh tulis untuk kteorg time hari2 akhir arwah ayah .arwah ayah suruh kteorg jge mak . blajar rjin2, solat jgn tinggal.. jgn melawan ckp mak , jgn wat mak sedih . ya allah, memang still segar dlm fikiran aku, saat2  terakhir arwah ayah .
lepas arwah ayah tinggal kn kteorg, kteorg pon balik jb .tinggal ngan nenek . sejak tu, mak aku bertungkus lumus besar kn kteorg adeq bradeq.sume still kecik2 lg time tu .
skarg msing2 dah besar, dah ade kerjaya sendri . abg aku dengan gelaran uztaz nye, akk aku ngan gelaran engineer , aku ? aku penah  pgg gelaran pendidik . adeq aku dah pon berkahwin . klau arwah ayh ade time nih , msti kteorg sambut hari2 bahagia ngan arwah ayah.
skarg aku dah pon ade ayah tiri . lme mak aku kesepian sush senang bersame anak2 . dr aku umur 7 thun tu , sampai lah aku 17 thun, bru mak aku ade pengganti . alhamdulillah,ayah aku skarg nih baik .tp sumpah, aku xkn penah lupe kn arwah ayah aku . kuat sgt kenangn tu sume . thanks ayah . thanks didik kteorg . aku bangge jd anak kepade seorg lelaki yg bername SULAIMAN BIN ABU .my ayah .

ni name tag rwah aku time kje dlu . aku letak kn kt beg aku .



ni aku n adeq beradeq aku . qdeq aku je blom lahir time nih

ensom kn arwah ayh aku . ^^

barang nih lah yg aku jmpe time bkk almari lme tu .



THANKS READING. LIKE KALAU SUKA!! ^_^

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum. ^_^
sila tinggal kn komen anda di sini.
satu pon jadi lah! ^_^
tQ ye.

RESERVED BY GADISHIJAB89.BLOGSPOT.COM